نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

کتابخانه دانشکده تکنولوژی براندنبرگ

کتابخانه دانشکده تکنولوژی براندنبرگ

   تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 14000 تومان     تعدادمشاهده  68


بخشی از مطلب
 
 
همانگونه که تاریخچه معماری موزه را می توان به قبل و بعد از طراحی موزه گوگنهایم فرانک گری تفکیک نمود، معماری کتابخانه نیز توسط دو بنای شاخص وارد مرحله جدیدی گردید.
 
این کتابخانه، شاهکاری از رم کولهاس و بنایی حیرت انگیز از دفتر معماری "هرزوگ و دمورن" می باشد که در سال 1994 برنده مسابقه طراحی کتابخانه دانشکده تکنولوژی براندنبرگ در شهر کتبوس آلمان گردید. هر چند که طرح اولیه آنها تغییرات بسیاری نمود اما سرانجام طرح نامتعارف این بنا که اجرای آن چهار سال به طول انجامید، تقریبا همزمان با کتابخانه معروف سیاتل اثر رم کولهاس افتتاح گشت.
 
فرم ظاهری کتابخانه BTU؛ آمیب گونه، سیال و حتی تصادفی به نظر می رسد اما رسیدن به فرم نهایی این ساختمان با ارتفاع 32 متر، پس از مطالعات، ساخت ماکتهای آزمایشی، بررسی سکانسهای حرکتی ممکن در داخل و خارج بنا و در یک کلام؛ با وسواس بسیار زیاد و معمول در دفتر معماری هرزوگ و دمورن حاصل شده است. در آثار این دفتر، مصالح و گرافیک از یکدیگر قابل تفکیک نیستند و یکی لازمه دیگری می باشد. جداره های این بنا که بیشتر به تندیسی عظیم در فضای سبز دانشگاه شبیه است، باشیشه مات که حروف الفبا به چندین زبان مختلف بر روی آن تایپوگرافی شده و به بافتی نامتعارف استحاله یافته، پوشیده شده است.
 
این بنا از تمامی زوایا در معرض دید بوده و در نتیجه تمامی نماهای آن، نمای اصلی می باشند. از این رو با کاستن اهمیت تعریف ورودی و طراحی آن به صورت شکافی کوچک در بنا، تصویر ذهنی بیننده از پشت و روی ساختمان تغییر کرده و جداره های حجم به صورتی هم ارزش درک می شوند. سیالیت بنا در مقطع و نحوه چیدمان طبقات بر روی هم نیز حفظ شده است.
 
در اینجا معماران متوجه تفاوتهای عملکردی و کیفیت فضایی میان دوگونه متفاوت این عملکرد یعنی کتابخانه دانشگاه وکتابخانه عمومی بوده و ساختمان را کاملا هماهنگ با نیازهای دانشجویان طراحی کردند. سالن های مطالعه در ابعاد و ارتفاع های مختلف طراحی شده و به خوبی از نور کنترل شده طبیعی بهره می برند.
 
به طور کلی برخلاف جداره خارجی که تکرنگ می باشد، رنگ در داخل بنا به طور مبالغه آمیزی زیاد و البته هدفمند استفاده شده است. رنگ های تند بنفش، آبی، صورتی، قرمز و زرد در تمامی عناصر فضای داخلی نظیر ستون، کف، دیوار، قفسه و نرده ها دیده می شود. تنها سالن های مطالعه برای حفظ تمرکز مخاطبین خاکستری و سفید باقی مانده است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری کتابخانه ,کتابخانه دانشکده براندنبرگ , معماری کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,نمونه موردی کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,نمونه تطبیقی کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,پلان کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,نقشه کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,پروژه کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,تحلیل کتابخانه دانشکده براندنبرگ ,طرح,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری دبستان علوم و تنوع زیستی اثر معماران Chartier Dalix
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی پردیس فیل و پنی نایت در آمریکا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع علمی جنگل اورگان در آمریکا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشگاه پرتوریا - آکانیانگ در آفریقای جنوبی,pptx
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه Big Enchilada سن آنتونیو
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی کالج دانشگاه اراسموس در بلژیک ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی خوابگاه دانشجویی دانشگاه لا تروب در استرالیا,pptx
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه عمومی دس موینس
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی کالج آموزش بین المللی شنژن در چین,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی نیروگاه دانشگاه مک گیل در کانادا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی فضاهای آموزشی دانشگاه موناش CL28 در استرالیا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشگاه پلی‌تکنیک IMTD در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز آموزشی اوزارک دانشگاه ایالتی میسوری در آمریکا,pptx
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه شهر اشتوتگارت
پاورپوینت بررسی معماری دانشکده معماری آستین نولتون
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه ابتدایی هینز گالینسکی برلین آلمان
پاورپوینت بررسی معماری مهد کودک ال کاراکول کلمبیا
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان دانشکده حقوق دیکین در استرالیا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان مطالعات دریایی دره گلدیس در آمریکا,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه نلسون ماندلا فرانسه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.