نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

ضوابط و قوانین طراحی هتل ها و جداول برنامه فیزیکی - سرانه و متراژ فضاهای هتل

ضوابط و قوانین طراحی هتل ها و جداول برنامه فیزیکی - سرانه و متراژ فضاهای هتل

   تعدادبرگ: 35 برگ ورد/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 78 kb  تعدادمشاهده  42


بخشی از مطلب
این فصل شامل حداقل شرایط استاندارد کیفیت خدمات در هتل ها می باشد. این شرایط بر مبنای نیازها و انتظارات مشتریان تنظیم شده است.
استانداردهای آورده شده در این فصل به طور کلی، حد انتظار در هر سطح از درجه را مشخص می سازد. اما خدمات موجود در هتل ها و سطح کیفی آنها منحصر به این استانداردها نیست و اینگونه واحدها می توانند استاندارد کیفیت خدمات خود را فراتر از این استانداردها تعیین نمایند.
4-2- حداقل شرایط لازم برای استاندارد هتل ها
حداقل شرایط لازم برای درجه بندی یک هتل در یکی از سطوح درجات ، دارا بودن سطحی از خدمات و تسهیلات است که می بایست در آن واحد به میهمانان عرضه شود.
هتل ها در این دستورالعمل در پنج سطح به شرح زیر درجه بندی می شوند.
یک ستاره ، دو ستاره ، سه ستاره ، چهار ستاره و پنج ستاره
حداقل شرایط لازم برای هر یک از هتل ها در پائین ترین سطح که یک ستاره خواهد بود، در زیر آورده شده است.
- رعایت حداقل سطح کیفی در قسمتهای مختلف واحد
- یک هتل معمولاً حداقل 8 اتاق خواب را داراست.
- 75% اتاق خواب ها با حمام یا تسهیلات خصوصی
- وجود محلی برای صبحانه خوری که متناسب با ظرفیت هتل طراحی شده باشد.
- وجود سیستم سرمایش و گرمایش قابل کنترل در اتاق خواب ها
4-3- ارزیابی امتیازات
هر یک از موارد خدمات ، تجهیزات ، فضاهای موجود ، نیروی انسانی و ... در هتل مورد ارزیابی قرار می گیرد و امتیازی را متناسب کسب می نماید. در فرایند ارزیابی ، امتیازاتی از صفر تا 10 ممکن است به هر یک از موارد ارزیابی تعلق گیرد. این امتیاز بر اساس سطح کیفی و مطلوبیت مورد ارزیابی تعیین می شود.
در هتل های یک ستاره حداقل کسب امتیاز یک برای هر مورد
و...
 
 
 
 
فهرست مطالب
ضوابط و قوانین طراحی هتل ها و برنامه فیزیکی    
مقدمه    
حداقل شرایط لازم برای استاندارد هتل ها    
ارزیابی امتیازات    
شرایط کلی    
پاکیزگی    
خدمات کلی    
خدمات حفظ و نگهداری و باربری    
رستوران    
خانه داری    
ابعاد و اندازه ی اتاق    
سوئیت ها    
متفرقه    
سرویسهای بهداشتی – زیر دوشی ها ، تسهیلات متصل به اتاق خواب و غیره    
حمام ها و سرویسهای بهداشتی اتاقها    
فضاهای عمومی    
کیفیت کلی    
محوطه ی پذیرش    
خدمات عمومی 
4-15-1- رستوران ها
محل نشیمن (لابی)
توالت های عمومی
شرایط عمومی
مقررات الزامی 
محوطه ها و فضای سبز 
برنامه فیزیکی 
سطوح و سرانه های این پروژه
عرصه اقامتی 
اتاق های خواب 
سوئیت ها    
عرصه عمومی    
سرسرای ورودی    
فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی 
فعالیت های تفریحی - ورزشی
عرصه اداری
فضاهای اداری
عرصه خدماتی
نواحی و فضاهای مربوط به کارکنان 
فضاهای آماده سازی غذا و انبار آذوقه
بارانداز دریافت مواد اولیه و تحویل زباله
رختشویخانه و خانه داری    
بخش مهندسی و تأسیسات
سطح زیر بنای کلی 
 
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ضوابط هتل ,قوانین هتل ,معماری هتل ,طراحی هتل ها ,برنامه فیزیکی هتل ,سرانه هتل ,متراژ فضاهای هتل ,ضوابط و قوانین طراحی ,استاندارد هتل ها ,ارزیابی امتیازات ,شرایط کلی ,پاکیزگی ,خدمات کلی ,


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.