نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

نقش برتر پارس - پاورپوینت- معماری09128380245

مطالعات پایان نامه طراحی هنرستان هنر و معماری

مطالعات پایان نامه طراحی هنرستان هنر و معماری

تاریخ ایجاد 07/15/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 188 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  64


پایان نامه هنرستان هنر و معماری
 
محور اصلی پیشرفت هر جامعه نیروی انسانی آن است و مدرسه مهمترین پایگاه تربیت و آموزش نیروی انسانی است.مدرسه زیربنای شخصیت عقلانی ، اعتقادی و فکری جوانان را پی ریزی می کند.بخش تعلیم و تربیت ما نسبت به سایر بخش ها محرومیت بیشتری دارد.فراهم آوردن مکان آموزشی و امکانات آموزش و پرورش بهتر برای فرزندان این مرزو بوم امریست لازم و ضروری و متضمن آموزش بهتر و کاراتروتخصصی تر با امکانات بیشترودر نتیجه آینده ای روشن تر برای این کشور است.
 
درمان همه دردهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه در آموزش و پرورش است.مهمترین نیازمندی نظام آموزشی کشور مدرسه و فضای آموزشی و پرورشی است.تامین فضا،تجهیزات آموزشی،پرورشی که به لحاظ کمی و کیفی متناسب با اهداف وشان نظام اسلامی باشد از زیربنائی ترین وضروری ترین نظام تعلیم و تربیت کشور است.
 
تحصیل در رشته های هنری و حرفه ای وبالا رفتن مهارت و توانایی برای ورود به بازار کار به عنوان کاردان و همچنین ایجاد آمادگی برای ورود به دانشگاه در رشته های هنری و حرفه ای از اهداف تاسیس و طراحی اینگونه مراکز است.
 
هنرستان واحد آموزشی که در آن کارهای عملی با دانش نظری تلفیق شده و به هنرجو امکان جذب در بازارکاررامیدهد.دوره آموزش متوسطه از نظر تاثیرات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در رشد و توسعه کشور اهمیت بسیاری دارد ، اما در شرایطی با اشکالات و نارسایی های فزونتر روبه رو بود. با درک این حساسیت و ضرورت نظام جدید آموزشی از مهرماه ۱۳۷۷ به اجرا درآمد.
 
  فهرست مطالب
 
عنوان                                                                                                                            صفحه
 
۱ – فصل اول مطالعات مقدماتی
 
۱-۱ انتخاب و پذیرش موضوع                                                                                            ۲
 
۲-۱ اهداف کلی موضوع                                                                                                  ۲
 
۳-۱ دلایل ضرورت ایجاد طرح                                                                                              ۴
 
۴-۱ مشکلات نظام آموزشی کشور                                                                                    ۴
 
۱-۴-۱ مشکلات و تنگنا های آموزش در درون هنرستان ها                                                       ۴
 
۲ – فصل دوم مطالعات تکمیلی
 
۱-۲   تاریخچه                                                                                                               ۷
 
۱-۱-۲    تاریخ آموزش و پرورش                                                                                         ۷
 
۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی                                                                                           ۷
 
۳-۱-۲ آموزش در قدیمی‌ترین تمدن‌ها                                                                                ۸
 
۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان                                                                                           ۹
 
۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام                                                                                         ۱۰
 
۲-۲        اهمیت سازمان آموزش و پرورش                                                                         ۱۱
 
۳-۲ آموزش مدرن در ایران                                                                                              ۱۲
 
۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران                                                                                      ۱۲
 
۲-۳-۲ دوره های تحصیلی و تغییرات ساختاری تا سال ۱۳۴۵                                                      ۱۳
 
۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰                                               ۱۳
 
۴-۲ دوره متوسطه                                                                                                          ۱۳
 
۱-۴-۲   سیرتحول تاریخی آموزش متوسطه                                                                          ۱۳
 
۲-۴-۲ اهمیت دوره متوسطه در ایران                                                                                   ۱۴
 
۳-۴-۲ نیازها و احتیاجات اساسی جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه)                                            ۱۴
 
۴-۴-۲ ساختار نظام جدید آموزش متوسطه                                                                           ۱۵
 
۵-۴-۲ اهداف و برنامه های آموزش متوسطه :                                                                      ۱۶
 
۶-۴-۲ ساختار کلی                                                                                                        ۱۶
 
۱-۶-۴-۲  اهداف ، ساختار و برنامه درسی هر شاخه و دوره                                                    ۱۶
 
۵-۲ عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در ایران از دارالفنون تا امروز                                ۱۸
 
۶-۲ علل عدم گرایش لازم به شاخه آموزش متوسطه فنی و حرفه ای                                      ۱۹
 
۷-۲ بررسی مسائل و آسیب شناسی آموزش فنی و حرفه ای در کشور به وسیله
 
تحقیقات و گزارشات مستند                                                                                                 ۲۱
 
۱-۷-۲         دانش آموزان و آموزش های فنی و حرفه ای                                                            ۲۱
 
۱-۱-۷-۲ آموزش فنی و حرفه ای ؛ گرایش و طرز تلقی دانش آموزان ازآن در
 
آموزش وپرورش آذربایجان شرقی                                                                                           ۲۱
 
۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجویان پسر به آموزش های
 
فنی و حرفه ای در شهرستان اصفهان                                                                                    ۲۱
 
۳-۱-۷-۲ بررسی نوع نگرش دانش آموزان نظام جدید آموزش
 
 متوسطه نسبت به شاخه فنی و حرفه ای  وکاردانش در دبیرستان های اراک                                 ۲۲
 
۴-۱-۷-۲ راههای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش                      ۲۳
 
۲-۷-۲  اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای                                                                      ۲۴
 
۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش های رسمی فنی و حرفه ای با اشتغال فارغ التحصیلان                              ۲۴
 
فصل سوم مطالعات اقلیمی
 
۱-۳ معرفی استان خراسان                                                                                                ۲۷
 
۲-۳ معرفی استان خراسان شمالی                                                                                      ۲۷
 
۱-۲-۳ حدود موقعیت استان خراسان شمالی                                                                           ۲۸
 
۲-۲-۳ جمعیت و مساحت                                                                                                    ۲۸
 
۳-۲-۳ تقسیمات سیاسی                                                                                                   ۲۹
 
۳-۳ جغرافیای طبیعی                                                                                                        ۲۹
 
۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی                                                                                                   ۲۹
 
۲-۳-۳ آب و هوا                                                                                                               ۲۹
 
۳-۳-۳ منابع آب                                                                                                            ۲۹
 
۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها                                                                                        ۲۹
 
۴-۳ جغرافیای انسانی استان                                                                                             ۳۰
 
۵-۳ معرفی شهرستان اسفراین                                                                                         ۳۰
 
۱-۵-۳ اطلاعات کلی                                                                                                       ۳۰
 
۲-۵-۳ موقعیت و حدود جغرافیایی شهرستان اسفراین                                                            ۳۱
 
۳-۵-۳ نقاط دیدنی و مشاهیر                                                                                            ۳۲
 
۴-۵-۳ قومیت‌ها                                                                                                             ۳۲
 
۵-۵-۳ وجه تسمیه و پیشینه تاریخی                                                                                   ۳۲
 
۶-۵-۳ پیشینه تاریخی                                                                                                     ۳۳
 
۱-۶-۵-۳ اسفراین قبل از اسلام                                                                                        ۳۴
 
۲-۶-۵-۳ اسفراین پس از اسلام                                                                                       ۳۴
 
۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین                                                 ۳۶
 
۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین                                                                    ۳۶
 
۲-۷-۵-۳ بازمانده‌های شهر بلقیس اسفراین                                                                     ۳۶
 
۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی                                                                  ۳۶
 
۸-۵-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان                                                                               ۳۷
 
۹-۵-۳ استقرار شهر                                                                                                     ۳۸
 
۱-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر قدیم                                                                                     ۳۸
 
۲-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر جدید و محلات                                                                         ۳۸
 
۱۰-۵-۳ توسعه شهر                                                                                                    ۳۹
 
۱-۱۰-۵-۳ دسترسی ها (اصلی و فرعی)                                                                         ۴۰
 
۱۱-۵-۳ اقلیم،آب و هوا                                                                                                 ۴۰
 
۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت                                                                                                ۴۰
 
۲-۱۱-۵-۳ بارش                                                                                                         ۴۱
 
۳-۱۱-۵-۳ باد                                                                                                           ۴۱
 
۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی                                                                                             ۴۲
 
۱۳-۵-۳ ناهمواری ها                                                                                                 ۴۲
 
۱۴-۵-۳ منابع آب                                                                                                      ۴۲
 
۱۵-۵-۳ زلزله                                                                                                           ۴۴
 
۱۶-۵-۳ حیات وحش                                                                                                  ۴۵
 
۱۷-۵-۳ جمعیت                                                                                                      ۴۵
 
۱۸-۵-۳ صنایع و اقتصاد شهرستان                                                                              ۴۶
 
۶-۳ برداشت بخش                                                                                                         ۴۶
 
۷-۳ تحلیل سایت                                                                                                           ۴۷
 
۱-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح                                                                                          ۴۷
 
۱-۱-۷-۳ شکل/زمین/ابعاد/جهت                                                                                         ۴۷
 
۲-۱-۷-۳ زمین و توپوگرافی                                                                                                ۴۷
 
۳-۱-۷-۳ زمین و دسترسی                                                                                               ۴۷
 
۴-۱-۷-۳ زمین و مقاومت                                                                                                  ۴۷
 
۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح                                                                                               ۴۸
 
۱-۲-۷-۳ اقلیم و جهت های موثر                                                                                     ۴۸
 
۲-۲-۷-۳ دیدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل                                                     ۴۸
 
۳-۲-۷-۳ همجواری ها و همسایگی ها                                                                             ۴۹
 
۳-۷-۳ کلیات بستر طرح مورد نظر                                                                                   ۴۹
 
۱-۳-۷-۳ موقعیت سایت در محدوده شهری                                                                       ۴۹
 
۴-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح                                                                                     ۵۰
 
۱-۴-۷-۳ شکل زمین/ابعاد/جهت                                                                                     ۵۰
 
۴ – فصل چهارم اصول و مبانی طراحی
 
۱-۴ اصول  و مبانی طراحی در مقیاس خرد وکلان                                                              ۵۴
 
۱-۱-۴ مسائل کلان در طراحی مدرسه                                                                             ۵۴
 
۲-۴ راهکارهای کلی طراحی معماری مدرسه با هویت                                                        ۵۵
 
۳-۴ جزئیات معماری جهت طراحی اقلیمی                                                                        ۵۶
 
۱-۳-۴ اقلیم و معماری بومی                                                                                          ۵۷
 
۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق کوهستانی                                                                                  ۵۷
 
۳-۳-۴- نوع مصالح                                                                                                        ۵۹
 
۴-۳-۴ کالبد شهری و روستایی                                                                                        ۶۰
 
۴– مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراین                                                                            ۶۱
 
۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی                                                                                              ۶۱
 
۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی»                                                             ۶۱
 
۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی                                                            ۶۱
 
۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی                                                                                 ۶۱
 
۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها
 
۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی                                                       ۶۲
 
۶-۴ تاثیر اقلیم سرد بر معماری مدارس                                                                              ۶۴
 
۷-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف کالبدی                                                            ۶۶
 
۱-۷-۴ سازماندهی فضایی                                                                                              ۶۶
 
۱-۱-۷-۴ ویژگی های حاکم بریک مجموعه واحد و سازمان یافته معماری                                      ۶۶
 
۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهی های فضایی                                                                              ۶۶
 
۲-۷-۴ انتظام فضاهای پر و خالی یا فضاهای بسته و باز                                                          ۶۷
 
۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضای پر و خالی به نکات زیر باید توجه کرد                                             ۶۷
 
۳-۷-۴ اصول و احکام طراحی فضاهای پروخالی                                                                ۶۹
 
۸-۴ اصول و ضوابط طراحی مدارس                                                                                 ۶۹
 
۱-۸-۴ اصول طراحی فضایی مدرسه در رابطه با سیما و بافت شهری                                     ۶۹
 
۲-۸-۴ سازه(استراکچر)                                                                                               ۷۰
 
۱-۲-۸-۴ الزامات سازه ای                                                                                           ۷۰
 
۲-۲-۸-۴ سازه های بهینه                                                                                          ۷۱
 
۹-۴ پایدارسازی ساختمان های آموزشی در برابر زلزله                                                    ۷۱
 
۱۰-۴ نور در فضاهای آموزشی                                                                                    ۷۲
 
۱-۱۰-۴ روشنایی طبیعی                                                                                          ۷۲
 
۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنایی طبیعی (نور روز)                                                        ۷۳
 
۳-۱۰-۴ معرفی انواع پنجره ها                                                                                     ۷۴
 
۱۱-۴ آلودگی صوتی و راهکارهای معمارانه مقابله با آن                                                      ۷۵
 
۱-۱۱-۴ راهکارهای کنترل                                                                                            ۷۵
 
۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی                                                                ۷۶
 
۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره متوسطه                                       ۷۷
 
۱۳-۴ عرصه ها و حریمها                                                                                             ۷۹
 
۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومی و عرصه خصوصی                                                                ۷۹
 
۲-۱۳-۴ طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش                            ۷۹
 
۳-۱۳-۴ محرمیت در جنبه های مختلف بنا                                                                        ۸۰
 
۴-۱۳-۴ شیوه های اصلی ساماندهی شکلی توده ساختمان                                              ۸۱
 
۱۴-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف اقتصادی                                                       ۸۶
 
۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس                                                                                      ۸۶
 
۱۵-۴ مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید                                                    ۸۷
 
۱-۱۵-۴ نگره کلاسیک و الگوی عملکردی حیاط در مدارس معاصر                                           ۸۷
 
۱۶-۴ روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی                                                 ۸۸
 
۱۷-۴ طراحی فضای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر                                         ۸۹
 
۱-۱۷-۴شعاع دسترسی                                                                                              ۸۹
 
۲-۱۷-۴ نحوه دسترسی به فضاهای آموزشی                                                                  ۹۰
 
۳-۱۷-۴ تعداد طبقات                                                                                                   ۹۰
 
۴-۱۷-۴ سازماندهی فضاهی آموزشی و انعطاف پذیر                                                        ۹۱
 
۵-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی از دید انعطاف پذیری در مقیاس کلان                    ۹۳
 
۶-۱۷-۴ همجواری و مکان قرار گیری فضاهای آموزشی                                                      ۹۴
 
۷-۱۷-۴ عرصه و حریم                                                                                               ۹۵
 
۸-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی ازدید انعطاف پذیر در مقیاس خرد                      ۹۶
 
۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
 
۱-۵ مسئله جنسیت و تاثیر آن بر طرح                                                                                ۱۰۱
 
۱-۱-۵ جنسیت در تربیت اسلامی                                                                                     ۱۰۱
 
۲-۱-۵ اعتبار تفاوت های جنسی                                                                                       ۱۰۱
 
۳-۱-۵ مشکلات ویژه دختران در آموزش و پرورش                                                                    ۱۰۳
 
۴-۱-۵ اهمیت آموزش دختران                                                                                            ۱۰۴
 
۶-۱-۵ ویژگی ها ونیازها خاص مدارس دخترانه                                                                      ۱۰۶
 
۲-۵ عوامل روانشناسی محیط                                                                                          ۱۱۰
 
۳-۵ تعریف مدرسه مطلوب بر اساس اولویت دانش آموزان                                                       ۱۱۱
 
۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
 
۱-۶ نیازهای فضایی رشته های آموزشی نظام جدید                                                              ۱۱۴
 
۲-۶ شاخه فنی و حرفه ای                                                                                               ۱۱۴
 
۱-۲-۶ اهداف و ساختار                                                                                                  ۱۱۴
 
۱-۱-۲-۶ اهداف                                                                                                            ۱۱۴
 
۲-۱-۲-۶ ساختار                                                                                                           ۱۱۵
 
۲-۲-۶ عناوین رشته های هریک از زمینه ها به شرح زیر است                                                ۱۱۵
 
۱-۲-۲-۶ زمینه صنعت                                                                                                    ۱۱۵
 
۲-۲-۲-۶ زمینه خدمات                                                                                                  ۱۱۵
 
۳-۲-۲-۶ زمینه کشاورزی                                                                                               ۱۱۵
 
۳-۶ معرفی هنرستان                                                                                                   ۱۱۵
 
۴-۶ اصول و استاندارد های تخصصی مربوط به ۸ رشته ارائه شده در این هنرستان                   ۱۱۶
 
۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته های هنرستان                                                             ۱۱۷
 
۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری                                                                   ۱۱۷
 
۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک                                                                ۱۱۸
 
۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی                                                     ۱۱۸
 
۶-۶ درصدها و مشخصات فضایی کارگاه ها                                                                     ۱۱۹
 
۷-۶ وضعیت شیمیایی و بیولوژیکی کارگاه ها                                                                    ۱۲۰
 
۸- ظرفیت و سرانه فضاها                                                                                            ۱۲۰
 
۱-۸-۶  سرانه دانش آموزان به فضاهای آموزشی                                                               ۱۲۱
 
۹-۶ معرفی فضاها و ضوابط آنها                                                                                      ۱۲۱
 
۱-۹-۶ انبار                                                                                                                ۱۲۱
 
۲-۹-۶ ورودی                                                                                                              ۱۲۱
 
۳-۹-۶ راهروهای طبقات (ارتباط افقی)                                                                             ۱۲۱
 
۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطی عمودی)                                                                                 ۱۲۲
 
۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن                                                                          ۱۲۲
 
۶-۹-۶ فضای سبز                                                                                                      ۱۲۳
 
۷-۹-۶ سرویسهای بهداشتی                                                                                      ۱۲۳
 
۸-۹-۶ آبدارخانه                                                                                                        ۱۲۳
 
۹-۹-۶ نماز خانه                                                                                                       ۱۲۳
 
۱۰-۹-۶  فضای مشاوره                                                                                             ۱۲۴
 
۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و کمکهای اولیه                                                                          ۱۲۴
 
۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره                                                                                          ۱۲۵
 
۱۳-۹-۶ کارگاه هنر                                                                                                    ۱۲۵
 
۱۴-۹-۶ کتابخانه                                                                                                       ۱۲۶
 
۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازه‌های تجهیزات                                                                          ۱۲۶
 
۲-۱۴-۹-۶تجهیزات کتابخانه‌ها                                                                                      ۱۲۷
 
۱۰-۶ آیین کار ایمنی درهای مدارس                                                                                ۱۲۸
 
۱۱-۶  آیین کار ایمنی پنجره‌های مدارس                                                                             ۱۲۹
 
۱۲-۶ آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس                                                              ۱۲۹
 
۱۳- ضوابط طراحی ایمنی پلکان                                                                                     ۱۳۰
 
۱۴-۶ آیین کار مکان‌یابی , ساختمان , تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس                                   ۱۳۰
 
۱۵-۶ بهداشت مدارس                                                                                                  ۱۳۱
 
۱۶-۶ ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی»                                                                     ۱۳۲
 
۱۷-۶ ضوابط فضاهای آموزشی                                                                                        ۱۳۳
 
۱۸-۶ کلاس درس                                                                                                         ۱۳۴
 
۱-۱۸-۶ مکان قرار گیری                                                                                                   ۱۳۴
 
۲-۱۸-۶ بررسی نور در کلاس                                                                                           ۱۳۴
 
۳-۱۸-۶ فرم کلاس                                                                                                        ۱۳۵
 
۴-۱۸-۶ انواع چیدمان در کلاس                                                                                          ۱۳۵
 
۵-۱۸-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان                                                                         ۱۳۶
 
۶-۱۸-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع                                                  ۱۳۷
 
۷-۱۸-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی)                                                       ۱۳۸
 
۸-۱۸-۶ نمونه‌هایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی                                                 ۱۳۹
 
۹-۱۸-۶ نظم فضایی کلاس                                                                                             ۱۴۰
 
۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حریق                                                                            ۱۴۱
 
۲۰-۶ضوابط فضاهای بهداشتی                                                                                         ۱۴۱
 
۲۱-۶ مبلمان‌های آموزشی باید قابلیت این راداشته باشند                                                      ۱۴۲
 
۲۲-۶ انتخاب زمین مدرسه                                                                                               ۱۴۲
 
۲۳-۶ تعیین جهت ساختمان مدارس                                                                                  ۱۴۲
 
۲۴-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر                                                                            ۱۴۴
 
۷ – فصل هفتم مصادیق
 
۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور                                                                                                  ۱۴۹
 
Alpha high school 7-2                                                                                          ۱۵۳
 
Paschalis school  ۷-۳                                                                                            ۱۵۸
 
Zhangde Primary School 7-4                                                                                 ۱۶۱
 
High Tech High International School 7-5                                                                      ۱۶
 
۶-۷ مدرسه معماری کرنل Cornell                                                                         ۱۶۷
 
۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio                                                                                ۱۷۰
 
۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ                                                                                      ۱۷۲
 
۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام                                                                                   ۱۷۶
 
منابع و ماخذ
 
کتاب
 
۱-محمد تقی ندیمی و محمدحسین بروج،آموزش و پرورش(ابتدایی،راهنمایی ومتوسطه)،انتشارات مهرداد،چاپ پنجم،زمستان ۱۳۸۰
 
۲-فصلنامه تعلیم و تربیت،مقاله سیرتحول وشکل گیری برنامه آموزشی متوسطه در ایران،دکتر زهراگویا،سال پانزدهم،شماره۱،بهار ۱۳۷۸
 
۳-منیره رضایی،نقش آموزش وپرورش در توسعه سیاسی_اجتماعی وآموزش وپرورش حساس به جنسیت،مجموعه مقالات همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش وپرورش،انتشارات پژوهشکده تعلیم وتربیت،۱۳۸۳
 
۴-شورای تحقیقات سازمان آموزش وپروش خراسان شمالی،چکیده پایان نامه های فرهنگیان استان خراسان شمالی،انتشارات دانشگاه فردوسی،۱۳۸۵
 
۵-احمدنویدی،چکیده تحقیقات آموزش فنی و حرفه ای،گروه پژوهشی آموزش های فنی و حرفه ای پژوهشکده تعلیم و ترببیت،۱۳۸۳
 
۶-آموزش های فنی و حرفه ای در قرن بیست و یکم،ترجمه عبدالحسین نفیسی،انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت،۱۳۸۲
 
۷-فصلنامه مدرسه نو،بهار۷۵
 
۸-فصلنامه مدرسه نو،بهار۷۶
 
۹-مقررات ملی ساختمان،مبحث ۱۲ – ایمنی و حفاظت
 
۱۰-احمدصافی،سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران،انتشارات سمت،۱۳۷۵
 
۱۱-معین الدینی،ارسطو،ضوابط طراحی فضاهای آموزشی
 
۱۲-مرتضی کسمایی،پهنه بندی اقلیمی فضاهای آموزشی،سازمان نوسازی مدارس کشور،۱۳۷۶
 
۱۳-مرتضی کسمایی،اقلیم و معماری
 
۱۴-آمارنامه استان خراسان شمالی
 
۱۵-شهرناز مرتضوی،فضاهای آموزشی از دیدگاه روانشناسی محیط،انتشارات سازمان نوسازی مدارس کشور،۱۳۷۶
 
۱۶-دکتر علی غفاری،اصول و مبانی طراحی فضاهای آموزشی
 
۱۷-موسویان،محمد رضا،اصول و مبانی معماری و شهرسازی،۱۳۷۰
 
۱۸-دی.کی.چینگ،فرانسیس،معماری؛فرم،فضا،نظم،مترجم زهرا قراگوزلو،انتشارات دانشگاه تهران،۱۳۷۰
 
۱۹-گروهی از مولفان،جغرافیای استان خراسان،شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران،۱۳۸۰
 
۲۰-فدایی،احمد،جغرافیای شهرستان اسفراین،انتشارات آستان قدس رضوی
 
۲۱- چکیده از مقاله ای تحت عنوان هویت در مدارس،مرکزتحقیقات سازمان توسعه،تجهیزونوسازی مدارس
 
۲۲- آنگوس جی مک دونالد- ترجمه محمد احمدی نژاد، سازه و معماری ،۱۳۸۴
 
۲۳- سمیع آذر،علیرضا،(بهار۷۶)نقش محیط کالبدی در پویایی آموزش و پرورش نوین،دفتر تحقیقات و پژوهش سازمان توسعه و نوسازی مدارس،نشریه مدرسه نو
 
۲۴- ذو اشتیاق،پرویز،مهندسی روشنایی،چاپ اول،دهخدا
 
۲۵- اندیشه های کاربردی نور در فضاهای آموزشی،علی اصغر اکبری،عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س)
 
۲۶- معیارهای طراحی روشنایی داخلی مدارس،مرکز تحقیقات سازمان نوسازی مدارس ایران
 
۲۷- رستم گلمحمدی ،بررسی آلودگی صدای مدارس و راههای رفع آن،جلد اول،۱۳۸۴،گزارش تفصیلی طرح
 
۲۸- انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی،جهاد دانشگاهی ، ۱۳۷۷
 
۲۹- بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره ابتدایی،راهنمایی و متوسطه،معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد تهران،۱۳۸۲
 
۳۰- نگرشی تحلیلی بر تحولات کیفی در طراحی و ساخت فضاهای آموزشی و تربیتی ،فصلنامه مدرسه نو،بهار۷۶
 
۳۱- طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش،گروه پژوهشی معماری و طراحی محیطی،جهاد دانشگاهی تهران ، بهمن ۱۳۸۴
 
۳۲-اداره کل شهرسازی و معماری شهرداری تهران،امور مهندسین ناظر:مجموعه ضوابط،مقررات و بخشنامه ها،انتشارات قلم،چاپ دوم،۱۳۸۱
 
۳۳-جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران،ویژگی ها و نیازهای خاص مدارس دخترانه شهر تهران،سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدازس،۱۳۷۸
 
۳۴-غفاری،علی،پیرجلیلی،ناصر و زهره دانش مهر،اصول و مبانی طراحی فضاهای آموزشی،سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس،۱۳۷۷
 
۳۵-قانون مجازات اسلامی
 
۳۶-مهندسین مشاور آتک،طرح جامع ساماندهی تهران،مصوب ۲۰/۸/۱۳۷۰
 
۳۷- دکتر علیرضا سمیع آذر- مجله صفه ،مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید.
 
۳۸- چکیده ای از تحقیق روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی تابستان ۱۳۸۴-دفترفنی و تحقیقات
 
۳۹-دکتر محمد مهدی محمودی،طراحی فضاهای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر،سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور،۱۳۸۴
 
۴۰-جهاد دانشگاهی،انتخاب رنگ مناسب برای فضاهای آموزشی،سازمان نوسازی مدارس،۱۳۷۷
 
۴۱-ابراهیمی دستگردی،علی،طراحی فضاهای آموزشی نظام جدید،سازمان نوسازی مدارس،۱۳۷۶
 
۴۲-فصلنامه مدرسه نو،مقاله ویژگی های یک مدرسه ایده آل،عاطفه پورزال،شماره ۹
 
۴۳-جهاد دانشگاهی،ویژگی ها و نیازهای خاص مدارس دخترانه شهر تهران،سازمان نوسازی مدارس،۱۳۷۸
 
۴۴-کتابچه تحقیقاتی سازمان نوسازی مدارس،ضوابط و استانداردهای فضاهای آموزشی ،


کلمات کلیدی مرتبط:
پایان نامه هنرستان هنر و معماری ,رساله طراحی هنرستان هنر و معماری ,معماری هنرستان هنر و معماری ,نمونه موردی ,برنامه فیزیکی ,استانداردها ,ضوابط طراحی ,تاریخچه ,هنرستان هنر و معماری , , , , ,محور اصلی پیشرفت هر جامعه نیروی انسانی آن است و مدرسه مهمترین پایگاه تربیت و آموزش نیروی انسانی است.مدرسه زیربن,
مقالات مرتبط
مطالعات طراحی مسکن با رویکرد اقشار فقیر و کم در آمد
مطالعات طراحی مسکن ایده آل
مطالعات طراحی مسکن بهینه با رویکرد باز زنده سازی ارزشهای معماری گذشته در معماری امروز
مطالعات مسکن بهداشتی
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی به عنوان کالبد فیزیکی(با توجه به کلیه عوامل تاثیرگذار بر آن) ونیز فضایی،فرهنگی،اجتماعی، دفاعی و...
مطالعات مجتمع مسکونی با رویکرد معماری ارگانیک
مطالعات اجمالی مجموعه مسکونی
بررسی مسایل توسعه شهری مطالعات مسکن - با قابلیت کپی
طرح مجموعه شهری مشهد-مطالعات پایه مسکن
فایل کامل مطالعات طراحی شهرک مسکونی - رساله طراحی شهرک مسکونی
مطالعات طراحی مسکن
مطالعات طراحی مجموعه های مسکونی با نگرش بر تعاملات اجتماعی
دانلود مطالعات مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی برج مسکونی با رویکرد معماری سنتی
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با تاکید برافزایش تعاملات اجتماعی
مطالعات مجتمع مسکونی با رویکرد اجتماع پایدار
مطالعات طراحی واحد همسایگی - رساله طراحی واحد همسایگی
مطلعات مجتمع مسکونی بارویکرد معماری پایدار- رساله مجتمع مسکونی بارویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی در شیراز با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد پایداری اجتماعی