پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای سن پیتر رم کلیسای پترس حواری
کلیسای سنت پیتر البته ساختمان های مهمی هستند که واتیکان را به واتیکان
تبدیل می کنند. این ساختمان عظیم باید معماری داشته باشد، باید ساختاری
منحصر به فرد داشته باشد، باید تاریخ فوق العاده طولانی داشته باشد، این یک
نکته بسیار مهم هم برای میراث جهانی و هم برای جهان مسیحیت است. اجازه
ندهید کلیسای سنت پیتر شما را عصبانی کند، نام آن نیز همین است. در حالی که
ترک ها آن را با این نام می شناسند، جابانیکاها نیز آن را به عنوان کلیسای
سنت پیتر می شناسند. در این مورد گیج نشوید. سنت پیتر و سنت پیترو همان
ساختمان هستند. در ادامه مقاله، از خاراندن سر خودداری می کنم و آن را
کلیسای سنت پیتر می نامم، همانطور که در اطلاعاتی که جمع آوری کرده ام ذکر
شده است.
کلیسای سنت پیتر یکی از 4 کلیسای بزرگ رم است. مهمترین ساختار ایمان مسیحی
این است که به عنوان محل زندگی پاپ شناخته می شود. وقتی پاپ جدید انتخاب می
شود یا تصمیم مهمی برای کلیسا لازم است، کاردینال ها و روحانیون مهم در
اینجا تصمیم می گیرند و آینده مسیحیت در اینجا ترسیم می شود.
تاریخچه و شکل گیری
این ساختمان که یکی از مهمترین بناهای دوره رنسانس است توسط دوناتو
برامانته، میکل آنژ، کارلو مادرنو و گین لورنزو برنینی طراحی شده است. این
بنا که مشهورترین اثر دوره رنسانس است، عنوان بزرگترین کلیسای جهان را به
خود اختصاص داده است. به سنت پیتر، یکی از حواریون عیسی و اولین پاپ تقدیم
شد و قبر بسیاری از افراد مشهور نیز در اینجا قرار دارد.
سنت پیتر، رودخانه تیبر، تپه Janiculum و مقبره هادریان ساخته شده به سبک
رنسانس در مرزهای واتیکان. ابتدا کلیسای سنت پیتر یک کلیسای قرن چهارم پس
از میلاد بود و توسط امپراتور بزرگ روم کنستانتین بین سالهای 319 تا 333
شروع به کار کرد. این کلیسا بر روی یک زیارتگاه کوچک بر فراز چشمه محل دفن
سنت پیتر ساخته شده است.
کلیسای قدیمی که در دوران پاپ آوینیون مورد بی توجهی قرار گرفت، در قرن
پانزدهم تخریب شد. پاپ نیکلاس 5 اولین کسی است که خواستار بازسازی یا حداقل
اعلامیه دائمی شد. ساختار جدید که تغییرات بیشتری نسبت به ساختار قدیمی
داشت، بدون هیچ تغییری تکمیل شد، زیرا با مشکلات سیاسی سروکار داشت. از سوی
دیگر، پاپ ژولیوس دوم که جانشین پاپ ژولیوس دوم شد، بر خلاف پاپ نیکلاس
نمی خواست دوباره برنامه های اولیه خود را تغییر دهد. جولیوس همچنین قصد
داشت مجسمه های میکل آنژ را طراحی و تزئین کند و مقبره سنت پیتر را در آن
قرار دهد. به طور کلی، تکمیل کلیسا با ژولیوس 2 آغاز شد و تا سال 1621 توسط
پولس 5 ادامه یافت.
فهرست
مقدمه کلیسای سن پیتر
تاریخچه کلیسای سن پیتر
معماری کلیسای سن پیتر
معماری و طراحی فضای داخلی کلیسای سن پیتر
معماری و طراحی فضای خارجی کلیسای سن پیتر
شبستان مادرنو Maderno
چیدمان کلیسا به سبک برنینی Bernini
مقبرههای داخل کلیسای سن پیتر
پلانهای متوالی
پلان برامانت
پلان رافائل
پلان میکل آنژ
پلان کارلو مادرنو