مطالعات پایان نامه طراحی خانه تئاتر - رساله طراحی خانه تئاتر
|
|
تاریخ ایجاد
08/11/2015 12:00:00 ق.ظ
تعدادبرگ: 90 برگ ورد
قیمت: 15000 تومان
حجم فایل: 4271 kb
|
تعدادمشاهده
60
|
|
|
|

مطالعات خانه تئاتر
فهرست مطالب
فصل اول : اهداف و مبانی طرح ( رویکرد )
1-1) اهداف طرح
1-2) واژه فرهنگ
1-3) تعریف فرهنگ
1-4) تمدن
1-5) رابطه فرهنگ و تمدن
1-6) مفهوم تفریح:
1-7) خاستگاه نمایش :
1-8) تئاتر مدرن و معماری تحول یافته از آن :
1-9) سیر تحولی نمایش و تالارهای نمایش در ایران
فصل دوم: اقلیم
2-1) جغرافیای طبیعی تهران
2-1-1) شناخت شهر تهران
2-1-2) تهران استان ناهمواری ها
2-1-3) زمین لرزه
2-1-4) رودهای استان تهران
2-1-5 ) پوشش گیاهی
2-2 ) خصوصیات اقلیمی استان تهران
2-2-1) مشخصات جغرافیایی استان تهران
2-2-2) بررسی حرارتی تهران
2-2-3) باد و گلباد:
2-2-4) بارش:
فصل سوم:مبانی نظری
3-1) شناخت موضوع
3-1-1) تئاتر به عنوان هنر
3-1-2) کارکرد های هنر
3-1-3) خاستگاههای تئاتر
3-2) تاریخ هنر های نمایشی در جهان
3-2-1) تئاتر یونان و روم باستان قبل مسیحت
3-2-2) نمایش در قرون وسطی
3-2-3) کمدیهای قرون وسطائی
3-3) رنسانس و هنر های نمایشی
3-4) تاریخ هنر های نمایشی در ایران
فصل چهارم : بررسی نمونه ها
4-1) بررسی نمونه های داخلی
4-1-1) تالار وحدت تهران
4-1-2 ) تاتر شهر
4-2) نمونه های موردی خارجی
4-2-1) نام پروژه : parco della musica
4-2-2) نام پروژه : oslo opera house
فصل پنجم : ضوابط و استاندارد ها
5-1) ورودی:
5-2) سالن انتظار (سرسرا):
5-3) کافی شاپ:
5-4) آمفی تئاتر:
5-4-1) استاندارد ورودیها – خروجیها:
5-4-2) شیب استاندارد:
5-4-3) استانداردهای صندلیها
5-4-3-1) ابعاد کمینه برای صندلیها
5-4-3-2) جایگاه نشستن:
5-4-4) دید قسمت تماشاگران:
5-4-5) خدماتی پشت سن
5-10) اتاق گریم
5-11) اتاق نور و صدا
4-4-6) اتاق گروه موسیقی
5-4-7) پشت صحنه :
5-4-8) جایگاه تماشاگران و تنظیم زوایای دید :
5-4-9) دیواره آتش
5-4-10) آکوستیک :
5-4-11) ضوابط ایمنی و حفاظتی :
5-5) بخش خدماتی:
5-5-1) موتورخانه
5-5-2) انبار مرکزی
5-5-3) انبار
5-5-4) پارکینگ
5-6)کتابخانه
5-6-1) ظرفیت کتابخانه:
5-6-2) تنوع و وسعت مجموعه کتب و منابع :
5-7) اداری
5-8) آموزشی
5-10) برنامه عملکردی و فیزیکی
5-10-1)عرصه بندی کل مجموعه
5-10-3) عرصه اداری
5-10-4) عرصه آموزشی
5-10-5) عرصه خدمات رفاهی و عمومی
5-11) فضای نمایشگاهی
5-11-1) ضرورت وجود نمایشگاه
5-11-2) رویکرد اصلی:
5-12) سیستم حرارتی و برودتی :
مقدمه
طراحی سالن تاتر مستلزم درک روابط پیچیدهای است که می توان آن را با برسی
تاریخ 2500 ساله پیشرفت تاتر به دست آورردگرایش های ساخت و ساز سالن تاتر
در شرایط جاری
حفظ و احیا و مدرن کردن تاتر های پیشین قرن نوزدهم و اواسط قرن بیستم
ساختمانهای جدید با مشخصه های فضای باز (آزمایشی) و بعد تبدیل آنها به فضای
پیشرفته تر نمایش درهر کجا که مکان رویارویی بازیگر و تماشاگر باشد به
وقوع می¬پیوندد.
خواه این مکان میدانی در شهر باشد یا خیابان یا سکویی در بازار و یا قهوه¬خانه.
اما تئاتر بدون معماری معنا ندارد، تئاتر چه به شکل نمایش و اجرا باشد و
چه به صورت جشن و مراسم،ماهیتا نباید چنان با طبیعت خود یکی شود که قابل
تشخیص نباشد.
زیرا در این صورت نمایشی در کار نخواهد بود. چون بنیان تئاتر بر آگاهی
دوسویه بازیگران و تماشاگران از وجود یکدیگر است؛ باید از جهان اطرافش
متمایز باشد همان¬گونه که نمایش و واقعیت با هم تباین دارند. آشکارترین
نشانه تئاتر همانا صحنه است که معماری آن در طول تاریخ دستخوش دگرگونی¬های
فراوان گشته، اما همیشه مکانی کاملا مشخص و متمایز ازمحیط پیرامون بوده
است.
فصل اول : اهداف و مبانی طرح ( رویکرد )
1-1) اهداف طرح
شهرها بزرگتر شده اند. جمعیت افزایش یافته است هر طرف که میروی نشانه ای از
هنجارها دلت را می آزارد .راستی این احجام صلب به کجا چنین... باید کاری
کرد نیاز به فضایی فرا مکان و فرا زمان و به شدت احساس می شود.
زمان آن فرا رسیده است که به ایجاد فضاهای خانه تئاترتفریحی توجه بیشتری ابراز شود.
این مرکز می تواند به اهداف ذیل جامه عمل بپوشاند.
مردم نیاز به آموزش دارند. آموزش فیلم دیدن تئاتر دیدن شاید این کمترین و
در عین حال مهمترین کاری است که دراین مجموعه به آن پرداخته می شود در این
راستا باید مفاهیم بنیادین وزمینه های جوهری و تکنیکی تئاتر آموزش داده
شود نه در هیئت کلاس و مدرسه بلکه در مقام سرگرمی که نتیجه ای بس عمیق
دارد.
ارتباط نزدیکتر متخصصین بامردم درفضایی تعاملی
ایجاد مرکزی برای تجمع هنرمندان وهنرجویان رشته های مرتبط با تئاتر
شکل گیری و ساماندهی مرکزی برای اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات
ایجاد محیطی فرهنگی برای تبادل افکار نقد وبررسی آثار برگزاری فستیوال های داخلی و خارجی
1-2) واژه فرهنگ
در زبان فارسی و فرهنگ مرکب از پسوند فر به معنای جلو و بالا و واژه هنگ
از ریشه پهلوی الوستایی (Taung)به معنای متعالی ساختن و آهنگ کردن وهم ریشه
و همیختن..
|
کلمات کلیدی مرتبط:
رساله
خانه تئاتر,مطالعات,پروژه خانه تئاتر,پروپوزال خانه تئاتر,رساله , ppt
,pptx ,doc,iran پایان نامه,پایان نامه خانه تئاتر,معماری,دانلود
رایگان,طراحی خانه تئاتر, مقاله ,ویژگیهای, اصول, تاریخچه, مبانی خانه
تئاتر,نمونه موردی,دانلود رساله ,پایان نامه معماری ,دانلود رساله پایان
نامه معماری, دانلود , | |
چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 16:11