سلام این وب زیر مجموعه نقش برتر پارس است آدرس سایت اصلی nbpars.ir روش تماس با پشتیبانی در سایت موجود است
برای خرید هر محصول روی لینک آن محصول کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید.
سایت نقش برتر پارس دارای نماد اعتماد و نماد بر خط وزارت ارشاد می باشد که در صفحه سبد خرید می توانید مشخصات را مشاهده و با اطمینان خرید بفرمایید
موفق و موید باشید
ادامه...
تحویل لینک دانلود 30 مگابایتی بلافاصله پس از پرداخت
چکیده:
معماری همواره به عنوان هنری مولد در جوامع مطرح بوده. این هنر به عنوان
یکی از عوامل نهادی جامعه در روحیه اجتماعی تاثیر می گذارد و در عین حال از
آن تاثیر می پذیرد. لذا برخلاف هنرهای محض که مستقل از بازارهای خارجی
تنها وسیله ای برای ارضای خواسته های هنرمند است، عمل کرده و رابطه متقابل و
دو طرفه ای را میان معمار و کاربران اثر معماری برقرار می کند. بنابراین
بهبود وضعیت معماری جامعه نیازمند آن است که هر یک از طرفین این معادله،
مسیر پیشرفت وتکامل خود راطی کند. پیشرفت طراح برای خلق فضاهای نو و
پرکارآمد تا حد زیادی منوط به بارور شدن خلاقیت وی در دوران تحصیل می باشد.
بنابراین هرگز نمی توان تاثیرات فضای خلاق آموزشی را بر بارور شدن خلاقیت
معماران نادیده گرفت. از سوی دیگر سطح ذائقه و سلیقه معماری جامعه برای
پذیرش و البته درخواست طرح های نو و خلاقانه معماری نیازمند پیشرفت و به
روز شدن است. این امر تنها منوط به یک فعالیت فرهنگی عظیم و انقلاب گونه در
چهارچوب یک تشکل واحد معماری است تا در نهایت در یک رابطه متقابل با
پیشرفت هریک از طرفین، شاهد پیشرفت معماری در جامعه خویش باشیم.
در روش تحقیق موضوع، ابتدا منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به صورت
کتابخانه ای سوابق موضوع ، جمع آوری گردید. به منظور آزمون فرضیه، رشد
خلاقیت در فضاهای آموزشی به صورت میدانی مورد تحقیق قرار گرفت. در این
بررسی محدودیت ها، قابلیت ها و انتظارات افراد از طریق مشاهده شناسایی شدند
.در این راستا پرسشنامه ها در بین تعدادی از دانشجویان معماری توزیع گردید
که پس از حذف پرسشنامه های مخدوش مورد تحلیل واقع شدند.جامعه آماری این
تحقیق به صورت مستقل تصادفی ساده از میان دانشجویان دانشکده های معماری
دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، تربیت مدرس و تهران انتخاب گردید. پس
از انجام مطالعات میدانی، به بررسی و تجزیه و تحلیل خصوصیات کالبدی فضاهای
مورد مطالعه پرداخته شد و بر اساس نتایج به دست آمده ویژگی های تاثیرگذار
در ارتقای خلاقیت ارائه گردید. در ادامه داده های بدست آمده از پیمایش
فضاهای آموزشی، تجزیه و تحلیل و سپس تعبیر و تفسیر شدند. تفاسیر صورت گرفته
از اطلاعات بدست آمده در راستای تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر ارتقا و رشد
خلاقیت در فضاهای آموزشی افزایش کیفیت فضایی انجام شد. در نهایت چیدمان
مبلمان به عنوان موثرترین اولویت دانشجویان در ایجاد فضای آموزشی مناسب و
بارور کننده خلاقیت دانشجو به عنوان نتایج تحقیق مطرح شد.